Okradli zákazníky Vodafonu o statisíce. Stačilo napsat heslo 1234

Vodafone se hájí tím, že upozorňoval klienty na slabá hesla, která někdo může snadno uhádnout.


Soud v Teplicích poslal do vězení dva lidi, kteří okradli desítky zákazníků Vodafonu. Primitivním způsobem se jim dostávali do účtů a využívali speciálních služeb, díky nimž lze mobilem platit. Klienti tvrdí, že banální heslo jim nastavil Vodafone automaticky, operátor to odmítá a vymáhá na nich ukradené peníze.

Klienti Vodafonu dostávají při zařizování tarifu automaticky i přístup do internetové samoobsluhy, kde si mohou nastavovat služby. Přístup je na heslo. Tepličan Petr Bužo s družkou Nikolou Horváthovou na webu operátora zadávali smyšlená mobilní čísla a k nim zkoušeli heslo 1234. Až se trefili. Pak objednali službu, díky které převáděli peníze na svá konta u sázkových kanceláří.

Na herních účtech podvodníků tak přistálo 667 tisíc korun. Vodafone žádá, aby škodu zaplatili klienti, protože měli slabé heslo. Ti namítají, že jim ho tak nastavil operátor. Od roku 2012 už systém banální číselné kombinace nedovoluje. 

Většinu peněz, které podvodníci získali, Vodafone žádá od zákazníků zaplatit. Marné byly jejich reklamace, operátor namítal, že ve všeobecných obchodních podmínkách stojí, že za sílu hesla odpovídají oni. Měli si nastavit složitější. A kde se heslo 1234 vzalo?

Mluvčí Vodafone Adriana Dergam tvrdí, že ho operátor nikdy automaticky nenastavoval. Připustila jen, že to mohli dělat zaměstnanci na pobočkách jako prozatímní variantu, když se klient při zřizování účtu zrovna nemohl rozhodnout, které složitější heslo zvolit, ale s upozorněním, aby si ho později sám změnil.

Okradli zákazníky Vodafonu o statisíce. Stačilo napsat heslo 1234 Okradli zákazníky Vodafonu o statisíce. Stačilo napsat heslo 1234 Reviewed by Kamil Vavra on září 04, 2018 Rating: 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.